м. Київ, вул. Попудренка, 52, тел./факс +38 044 296-71-71, +38 044 292-20-27
ІНСТИТУТ ПЕРЕДОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ

до Вашої уваги представлено
інтернет-версії електронних
навчальних атласів,
підручників від провідних
авторів, контурних карт,
стінних карт, методичні
розробки уроків,
рекомендації та багато
іншої корисної інформації.

 

       

 

 

 

Курсы наличного обмена на сегодня

 

С. Хворостенко

керівник Міжрегіонального науково-методичного центру
з впровадження освітніх інноваційних технологій,
вчитель географії с. з. ш. № 70 м. Києва

 

Географічні новації для молодшої школи.


        В зв'язку з переходом на дванадцятирічну освіту навчальний курс «Наша Батьківщина» був замінений на предмет «Я і Україна». Це курс географічного циклу, тому зрозуміло, що він потребує підтримки високоякісним картографічним матеріалом. Інститут передових технологій, що протягом багатьох років долучає українських школярів до досягнень новітньої географічної науки, розробив навчальний атлас з курсу «Наша Батьківщина».

      Це видання створене з урахуванням вікових особливостей сприйняття матеріалу учнями молодшої школи. Картографічний матеріал подається спрощено, але не примітизовано. Використання атласу на уроках дає можливість реалізувати індивідуальні здібності учнів, розвивати просторове уявлення та відкриває нові можливості у викладанні предмету.

     Атлас має значне інформаційне наповнення. Головна складова - карти або ілюстровані схеми виготовлені на високому професійному та художньому рівні.

     Як того вимагає програма, видання знайомить учнів з державною символікою та культурною спадщиною України. Карти та схеми «Зоряне небом північної півкулі», «Сонячна система», «Земля - планета сонячної системи, Глобус - модель землі, Річний рух Землі, Добовий рух Землі», «Горизонт. Положення Сонця на небосхилі в різні пори року», «Поняття сторін горизонту. Орієнтування на місцевості» закладають підвалини знань з астрономії та загальної географії.

        Розділ «Поняття про план. Поняття про масштаб» знайомить учнів четвертого класу з основами картографічних знань, щоби більш підготовлено зустріти цю тему у шостому класі.

      «Фізична карта півкуль», «Природні зони і тваринний світ Землі» ознайомлює учнів з основами географії материків та океанів, формує поняття про закономірності поясної зональності та висотної поясності.

       «Фізична карта України. Форми земної поверхні», «Природні зони України Рослинний і тваринний світ» знайомлять учнів з основами фізичної географії України.

         Карти «Населення України. Землі й області» та «Господарство України» знайомлять учнів з основами соціальної та економічної географії України, в легенді карти «Господарство» подаються стислі коментарі до її змісту.

         Сучасний досвід показує, що значних результатів у початковому навчанні дає його інформатизація. Поява комп'ютерів у класних кімнатах молодших школярів є загальносвітовою тенденцією.

       Сучасні учні початкової школи завдяки загальній комп'ютеризації життя мають базовий рівень користування комп'ютером, що дозволяє більшості з них досить впевненно почувати себе при застосуванні ПК у навчанні.

        Комбінування різноманітних джерел інформації, що дозволяє використання комп'ютера на уроці, дає змогу задіяти кілька систем запам'ятовування інформації учнями, до яких додається емоційна сфера сприйняття вивченого матеріалу, яка відіграє особливо велике значення у молодшому шкільному віці, а у дорослих стає менш значущою. Саме тому, використання інформаційних технологій у навчанні значно ефективніше при роботі з молодшими школярами, ніж з старшокласниками.

       Певні наробки у інформатизації молодшої школи є і в Україні. Кілька років тому Інститут передових технологій розробив для учнів 5 класу електроні атласи з Історії України та курсу «Мій Київ», які успішно використовують вчителі-предметники.

       У школі № 12 міста Біла Церква, що впроваджує загальну інформатизацію навчального процесу починаючи з другого класу, був проведений моніторинг рівня запам'ятовування учнями 4-х класів. Зазначений на діаграмі 4-в клас був експериментальним, уроки в якому проходили в обладнаному комп'ютером кабінеті, 4-г клас - контрольний, учні якого навчались у звичайному кабінеті. Результати моніторингу наведено у таблиці.

 Діаграма рівня запам’ятовування учнів з природознавства

 

          Логічним продовженням CD для молодшої школи стала розробка електронного атласу для 4 класу «Я і Україна», підготовленого до видання Інститутом передових технологій. Це - перший педагогічний програмний засіб, підготовлений в Україні для початкової школи.

Видання відповідає навчальній програмі, доповнює підручник і може бути гарним доповненням до поліграфічних навчальних ресурсів у школі. Окрім високоякісних електронних карт, CD-атлас містить малюнки, фотографії, тексти, запитання до самоперевірки та «розваги», що в ігровій формі активізують наполегливість, посидючість, сприяють зацікавленню предметом.

         У виданні витримана збалансованість тематичного навантаження та співвідношення ілюстративних, текстових та картографічних елементів карти. Карти атласу добре оформлені, доповнені малюнками, оригінальними схемами та таблицями. Велике значення у вивченні предмету мають ілюстрації та відеосюжети, що роблять матеріал, що вивчається більш доступним, зрозумілим, покращують його запам'ятовування.

         Велике значення набуває використання електронного атласу під час виконання практичних робіт та вивчення теми «Твій рідний край». Так, на уроках «Рідний край на території України» та «Корисні копалини в рідному краї» доцільно використання електронної фізичної карти України, збільшеної на необхідній ділянці до максимального масштабу. Додаткові знання учням дадуть слайди  та відеосюжети, особливо під час використання електронної карти «Природні зони України. Рослинний та тваринний світ».

       Цікавою як для учня, так і для вчителя, може бути робота з електронними контурними картами, що входять до складу атласу. На контурній карті великого розміру, що подається, наприклад, на мультимедійній дошці, набагато зручніше пояснити правила заповнення контурних карт, вимоги до підписів, нанесенню умовних знаків. Це спрощує поточний контроль знань учнів, пов'язаний зі знанням географічної номенклатури, підсилює інтерес школярів до предмету і безумовно стимулює розвиток комп'ютерних навичок.

       Інтерфейс педагогічного програмного засобу легкий для сприйняття як вчителями, так і учнями, а у «Керівництві користувача» надається детальна інформація щодо використання програми.

Хоча використання електронного атласу потребує певного рівня технічного забезпечення навчальних класів та комп'ютерної обізнаності користувачів, воно відкриває нові можливості у вивченні предмету та реалізації індивідуальних здібностей учнів.

       Наявні функції СD-атласу дають можливість використовувати його вчителем при підготовці до уроку, розробці та використанні тестового контролю знань учнів, тиражування завдань на окремих аркушах. А учням він буде у пригоді при підготовці домашніх завдань, внаписанні рефератів та повідомлень, формуванні навичок роботи з комп'ютером.

       Використання СD-атласу можливе при наявності хоча б одного комп'ютера, до якого під'єданно проектор, мультимедійну дошку, телевізор або монітор з великим екраном. В цьому випадку карти електронного атласу можливо використовувати замість стінних. Інший напрямок - використання у комп'ютерного класу, коли учні можуть переглядати зміст CD з персональних комп'ютерів. 

Щорічний міський новорічний ярмарок
в ТЦ «Даринок»

Детальніше

 

 

 

© 1998-2017. Всі права захищені.
ПрАТ «Інститут передових технологій»
Україна, 02660, Київ, вул. Попудренка,52
/+38 044/ 292-20-27, 296-71-71, 568-53-32
mailto: iat@maps.kiev.ua
MyCounter - счётчик и статистика