м. Київ, вул. Попудренка, 52, тел./факс +38 044 296-71-71, +38 044 292-20-27
ІНСТИТУТ ПЕРЕДОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ

до Вашої уваги представлено
інтернет-версії електронних
навчальних атласів,
підручників від провідних
авторів, контурних карт,
стінних карт, методичні
розробки уроків,
рекомендації та багато
іншої корисної інформації.

 

       

 

 

 

Курсы наличного обмена на сегодня

 

 

С. Хворостенко

керівник Міжрегіонального науково-методичного центру
з впровадження освітніх інноваційних технологій,
вчитель географії с. з. ш. № 70 м. Києва

 

Чи прийде інформатизація навчання у кабінети історії?


       Загальновідомо, що використання комп'ютера на уроках інтенсифікує навчальний процес, робить його цікавішим як для учнів, так і для вчителів, покращує результативність та ефективність навчання.

       Згідно з дослідженнями, що здійснювались у сзш №12 м. Біла Церква протягом останніх років, широке та комплексне використання сучасних методів у навчально-виховному процесі та позаурочній діяльності дозволило збільшити середній по школі показник рівня навчальних досягнень з 42% до 76%.

      Втім, впровадження інформатизації навчання у середню школу гальмує невисокий рівень комп'ютерної обізнаності вчителів. Якщо у найбільших містах рівень комп'ютерної обізнаності вчителів з кожним роком поліпшується, то у регіонах справи набагато гірші.

      Інша проблема - забезпечення освітян якісними електронними посібниками, які давали б можливість ефективно використовувати комп'ютерне обладнання, були б зрозумілі як учням, так і вчителям, відповідали б діючій навчальній програмі.

   Вчитель повинен використовувати готові програми, розробляти методики їх застосування та використання, комбінувати різни види педагогічних програмних засобів, а не виготовляти їх самостійно, витрачати власний час та зусилля для пошуків новинок. Саме тому встановлення необладнаного спеціальним програмним забезпеченням навіть найсучаснішого комп'ютера у предметному кабінеті ніяк не вирішить проблему інформатизації.

      Нажаль, значна частина програмних педагогічних засобів, присутніх на ринку України, мають певні обмеження у використанні у навчальному процесі. Головні причини - неузгодженість з діючою навчальною програмою, що особливо характерно для програм російського виробництва, відсутність грифів МОН України, неврахування вікових особливостей сприйняття інформації, низька якість матеріалу, особливо картографічного.

       Інтернет, не виправдав сподівань освітян: критичний до швидкості з'єднання, містить порівняно небагато інформації, яку можна було б використати у навчальному процесі.

В України, нажаль, процес створення педагогічних програмних засобів практично загальмований. Єдиний виробник якісних ППЗ з історії та географії - Інститут передових технологій, має більше визнання за межами держави. Про це свідчать нагороди Міжнародної торгової картографічної асоціації за створення електронних навчальних атласів, які має підприємство.

      У порівнянні з ППЗ трьохрічної давності, коли здійснювались останні закупівлі навчальних CD Міністерством освіти і науки України, Інститут передових технологій пішов далеко вперед. Останні розробки CD-атласів Інституту за своїми технічними можливостями - це засіб інтерактивного спілкування між учителем та учнями.

      Зацікавленість вчителів у нових електронних продуктах підтверджується на численних зустрічах, презентаціях, семінарах та конференціях. Тому дивною виглядає пасивність чиновників МОН України щодо закупівлі нових комп'ютерних програм.

       До речі, у сусідній Росії Національний центр підготовки педагогічних кадрів розробив більш ніж 40 видів електронних посібників з різних предметів від історії до БЖД. В той час як в Україні вчитель залишається з проблемою комплектації навчального кабінету практично сам на сам. Згідно базового переліку засобів навчання у кожному предметному кабінеті повинна бути певна кількість карт, таблиць, ілюстрацій, колекцій та інших навчальних засобів. Але більшість з них застарілі, або створені без урахування діючої програми.

       Але використання карт на уроках історії обов'язкове і не лише з точки зору вимог Міністерства освіти та науки, але й тому, що це значно покращує підготовку учнів. Результати ж зовнішнього тестування як з історії України, так і з всесвітньої історії регулярно вказують на прогалини у знаннях випускників саме історичної картографії.

     Єдина можливість компенсувати нестачу наочних ресурсів - використання на уроках електронних атласів Інституту передових технологій, що містять необхідну картографічну інформацію, тексти, ілюстрації, фотографії та тестові запитання.

       Нові електронні видання, з історії України та всесвітньої історії для 10 класу, також містять відеосюжети з кінохроніки історичної епохи, словник термінів, та хронологічну таблицю. Вперше в цих виданнях реалізовані нові інструменти інтерактивного спілкування конструктор уроків і панель управління вчителя.

      За допомогою Конструктора уроків, використовуючи картографічний, теоретичний матеріал, ілюстрації й тексти, практичні завдання, учитель може створювати уроків-презентації. При цьому може бути використана як інформація атласу, так і сторонні джерела даних. Трансляція готових уроків по мережі комп'ютерного класу здійснюється за допомогою Панелі управління вчителя вчителя. Конструктор уроків також дозволяє вчителеві проводити тестування за власним сценарієм, змінювати вже наявні запитання, додавати нові, ранжувати запитання за рівнями складності.

       В умовах переходу до обов'язкового зовнішнього тестування використання таких тестів на уроках дає можливість вчителям і учням пристосуватись до нового стандарту перевірки знань, розробити методики його застосування, навчитись грамотно користуватись тестовою комп'ютерною програмою.

     Панель управління учителя дає можливість повністю керувати процесом тестування в мережі комп'ютерного класу від створення повноцінного класного журналу до зберігання результатів тестування по кожному з учнів.

       Втім, незважаючи на певні досягнення в розробці ППЗ, виробникам часом важко донести інформацію про нові розробки. Не сприяє в цьому заангажованість деяких фахових видань та пасивність певної частити педпрацівників. Тому і працюють наші вчителі історії та географії з навчальними атласами, що лише на обкладинці відповідають програмі для 12-річної школи, використовують на уроках атласи з історії України, що не мають відповідних рекомендацій Міністерства освіти та науки.

       Інформатизація навчання, що включає розробку, впровадження сучасних програмних продуктів з усіх галузей шкільної освіти, комп'ютерної підготовки вчителів, та використання електронних продуктів у професійній діяльності повинно стати пріоритетом освіти України. Необхідні нові методичні розробки сучасних уроків з використання ППЗ, переорієнтація до використання електронної наочності. Механічне нагромадження комп'ютерів в школах, зі встановленою в кращому випадку операційною системою, цю проблему не вирішить. Вона вже потребує швидкого та комплексного реагування, бо у гіршому випадку через кілька років наздоганяти світовий науково-технічний прогрес у освітній галузі буде вже запізно...

Щорічний міський новорічний ярмарок
в ТЦ «Даринок»

Детальніше

 

 

 

© 1998-2017. Всі права захищені.
ПрАТ «Інститут передових технологій»
Україна, 02660, Київ, вул. Попудренка,52
/+38 044/ 292-20-27, 296-71-71, 568-53-32
mailto: iat@maps.kiev.ua
MyCounter - счётчик и статистика